Netflix: Το «τσάμπα» κομμένο!
Media
Μεγάλα προβλήματα στο μετοχικό κεφάλαιο της πασίγνωστης πλατφόρμας συνδρομητικού περιεχομένου Netflix, καθώς δήλωσε σημαντικές απώλειεςΜεγάλα προβλήματα στο μετοχικό κεφάλαιο της πασίγνωστης πλατφόρμας συνδρομητικού περιεχομένου Netflix, καθώς δήλωσε σημαντικές απώλειες για το τελευταίο οικονομικό τρίμηνο, ενώ προβλέπει ακόμα μεγαλύτερες στο τρέχον.
Ουκρανικό, πληθωρισμός και ανταγωνισμός οι βασικές αιτίες λέει η διοίκηση, η οποία προσανατολίζεται σε μία τακτική «τσάμπα τέλος».
O πληθωρισμός, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο σκληρός ανταγωνισμός με την είσοδο νέων παικτών στην αγορά πλατφορμών συνδρομητικού περιεχομένου συνέβαλαν στην απώλεια συνδρομητών για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία δήλωσε το Netflix και προέβλεψε μεγαλύτερες απώλειες στο άμεσο μέλλον, κάτι που σηματοδοτεί μία δύσκολη στροφή στην επιτυχημένη εμπορική δραστηριότητα των τελευταίων χρόνων –ειδικά στην πανδημία- της αμερικανικής πολυεθνικής.
Τα νέα δεδομένα είναι ένα χαστούκι για τους μεγαλομετόχους της πλατφόρμας και τα κέρδη που είχε συνηθίσει να αποκομίζει την τελευταία και οδήγησε την πλατφόρμα να εξετάσει την εισαγωγή ορισμένων αλλαγών τις οποίες αποφεύγει να κάνει εδώ και καιρό, δηλαδή το «ψαλίδισμα» στην κοινή χρήση ενός λογαριασμού και τη δημιουργία πακέτου συνδρομής χαμηλού κόστους που θα περιέχει διαφημίσεις.
Οι επικείμενες αλλαγές που ανακοινώθηκαν στοχεύουν να βοηθήσουν το Netflix να ανακτήσει τη δυναμική που έχασε τους τελευταίους μήνες, αφού τα lockdown στην πανδημία που έστρεψαν μεγάλη μερίδα του κοινού στην πλατφόρμα είναι ένας παράγοντας που απουσιάζει πλέον, τη στιγμή που ανταγωνιστές με μεγάλο όνομα και δυναμική όπως η Apple, η Disney και η WarnerBros αμφισβητούν πλέον την μονοκρατορία του Netflix με τις δικές τους συνδρομητικές πλατφόρμες και του «κλέβουν» πελάτες.
Netflix: Μεγάλη μείωση συνδρομητών
Η βάση πελατών του Netflix μειώθηκε κατά 200.000 συνδρομητές στη διάρκεια του πρώτου οικονομικού τριμήνου του έτους τα(Ιανουάριος-Μάρτιος), σηματοδοτώντας την πρώτη μεγάλη απώλεια κοινού της υπηρεσίας από τότε που έγινε διαθέσιμη σε όλο τον κόσμο -πλην της Κίνας- πριν από έξι χρόνια. Η πτώση προήλθε εν μέρει από την απόφαση του Netflix να αποσυρθεί από τη Ρωσία υιοθετώντας το μποϊκοτάζ της Δύσης για τον πόλεμο στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα να χάσει τον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 700.000 συνδρομητών. Σαν να μην έφτανε αυτό, η εταιρεία προέβλεψε απώλεια άλλων 2 εκατομμυρίων συνδρομητών το τρέχον τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Η σοβαρή υποχώρηση που έρχεται μετά από ένα έτος χαμηλότερης ανάπτυξης, έχει ταρακουνήσει τους μετόχους της εταιρείας, καθώς οι μετοχές υποχώρησαν περισσότερο από 25% στην αγορά μετά την αποκάλυψη της απογοητευτικής απόδοσής της. Εάν η πτώση της μετοχής επεκταθεί στο σημερινό κλείσιμο του χρηματιστηρίου, οι μετοχές του Netflix θα έχουν χάσει περισσότερο από το μισό της αξίας τους μέχρι στιγμής φέτος – εξαλείφοντας περίπου 150 δισεκατομμύρια δολάρια από τον πλούτο των μετόχων σε λιγότερο από τέσσερις μήνες.
Περίπου 100 εκατομμύρια νοικοκυριά παγκοσμίως βλέπουν Netflix τσάμπα
Η εταιρεία υπολόγισε ότι περίπου 100 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο παρακολουθούν την υπηρεσία της δωρεάν χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό ενός φίλου ή άλλου μέλους της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων 30 εκατομμυρίων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
«Αυτά είναι περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά που ήδη επιλέγουν να δουν το Netflix», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς. «Απλώς πρέπει να πληρωθούμε σε κάποιο βαθμό για αυτά», εξήγησε.
Για να παρακινήσει περισσότερους ανθρώπους να αποκτήσουν τους δικούς τους λογαριασμούς, το Netflix ανέφερε ότι θα επεκτείνει ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα που έτρεξε σε τρεις χώρες της Λατινικής Αμερικής — Χιλή, Κόστα Ρίκα και Περού. Σε αυτές τις τοποθεσίες, οι συνδρομητές μπορούν να επεκτείνουν την υπηρεσία σε άλλο νοικοκυριό με μειωμένη τιμή. Στην Κόστα Ρίκα, για παράδειγμα, οι τιμές των συνδρομητικών προγραμμάτων του Netflix κυμαίνονται από 9 έως 15 δολάρια το μήνα, αλλά οι συνδρομητές μπορούν να μοιραστούν το πρόγραμμά τους με άλλο νοικοκυριό για 3 επιπλέον δολάρια.
Το Netflix δεν προσέφερε πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το πώς θα λειτουργούσε ένα φθηνότερο επίπεδο υπηρεσιών που υποστηρίζεται από διαφημίσεις ή πόσο θα κόστιζε.